Διευθύνσεις Ψηφιακών Τάξεων Εκπαιδευτικών
ΑΙΘΟΥΣΑ Γεώργιος Παπανικολάου
Διευθύνσεις Ψηφιακών Τάξεων Εκπαιδευτικών
ΑΙΘΟΥΣΑ Κίτσος Τζαβέλλας
Διευθύνσεις Ψηφιακών Τάξεων Εκπαιδευτικών
ΑΙΘΟΥΣΑ Αθανάσιος Παπαθανασίου
Διευθύνσεις Ψηφιακών Τάξεων Εκπαιδευτικών
ΑΙΘΟΥΣΑ Μαντώ Μαυρογένους
Σκοπός του μαθήματος της Πληροφορικής στο Γυμνάσιο είναι να αποκτήσουν οι μαθητές και οι μαθήτριες μια αρχική αλλά συγκροτημένη και σφαιρική αντίληψη των βασικών λειτουργιών του υπολογιστή, μέσα σε μια προοπτική τεχνολογικού αλφαβητισμού και αναγνώρισης της Τεχνολογίας της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας, αναπτύσσοντας παράλληλα ευρύτερες δεξιότητες κριτικής και υπολογιστικής σκέψης, δεοντολογίας, κοινωνικής συμπεριφοράς αλλά και διάθεσης για ενεργοποίηση και δημιουργία τόσο σε ατομικό επίπεδο όσο και σε συνεργασία με άλλα άτομα ή ως μέλη μιας ομάδας. Επιπλέον, να έλθουν σε επαφή με τις διάφορες χρήσεις του υπολογιστή ως εποπτικού μέσου διδασκαλίας, ως γνωστικού διερευνητικού εργαλείου (με τη χρήση κατάλληλου ανοικτού λογισμικού διερευνητικής μάθησης) και ως εργαλείου επικοινωνίας και αναζήτησης πληροφοριών στο πλαίσιο των καθημερινών δραστηριοτήτων. Ως εκ τούτου, οι ικανότητες αποτελεσματικής χρήσης της υπολογιστικής τεχνολογίας (όπως: η επεξεργασία της πληροφορίας, η επικοινωνία, η ψυχαγωγία και οι νέες ψηφιακές δυνατότητες) δημιουργούν τις αναγκαίες προϋποθέσεις που ευνοούν μια παιδαγωγική και διδακτική μεθοδολογία επικεντρωμένη στον μαθητή και τη μαθήτρια. Παράλληλα, διευκολύνεται η διαφοροποίηση και εξατομίκευση των μαθησιακών ευκαιριών, ώστε οι μαθητές και οι μαθήτριες να αποκτήσουν τις απαραίτητες κριτικές και κοινωνικές δεξιότητες που θα τους εξασφαλίσουν ίσες ευκαιρίες πρόσβασης στη γνώση.
Σύμφωνα με τα ανωτέρω, η ανάπτυξη των μαθητών συνίσταται σε τέσσερις διαστάσεις (συνιστώσες):
Η διδασκαλία της Πληροφορικής στο Γυμνάσιο έχει σαφή εργαστηριακό προσανατολισμό. Βασικός παράγοντας είναι η ενεργός συμμετοχή κάθε μαθητή και μαθήτριας, η συνεχής αλληλεπίδραση και συνεργασία με τον/την διδάσκοντα/-ουσα και, κυρίως, με τους/τις συμμαθητές-τριες του/της.
Το Εργαστήριο Πληροφορικής αποτελεί για τους μαθητές και τις μαθήτριες χώρο μελέτης, έρευνας, ενεργητικής συμμετοχής και συνεργασίας, ώστε να ενθαρρύνεται και να ευνοείται η διερευνητική προσέγγιση της γνώσης, η αλληλεπιδραστική και συνεργατική μάθηση, η αυτενέργεια και η δημιουργικότητα.
Η ύλη του μαθήματος της πληροφορικής στην Α' Γυμνασίου, εφαρμόζοντας το Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών (ΔΕΠΠΣ) διαρθώνεται ως εξής:
Κριτήρια αξιολόγησης για το μάθημα της Πληροφορικής - Α΄ Γυμνασίου