Σε τι συνίσταται το σχέδιο δράσης του σχολείου μας για το περιβάλλον;
Τι είναι το περιβαλλοντικό αποτύπωμα;
Είναι το σύνολο των επιπτώσεων των ανθρώπινων δραστηριοτήτων στη γη, το νερό και την ατμόσφαιρα. Πιο απλά, είναι οι φυσικοί πόροι που απαιτούνται για την παραγωγή προϊόντων και την παροχή υπηρεσιών, και η διάθεση αποβλήτων που προκύπτουν από αυτές.
Κάθε χρόνο η ανθρωπότητα σπάει ένα αρνητικό ρεκόρ. Εξαντλεί όλο και νωρίτερα μέσα στο έτος τους πόρους που διαθέτει η γη, ζώντας για το υπόλοιπο του έτους με δανεικά από τις επόμενες γενιές. Ειδικά η Ελλάδα, καταναλώνει φυσικούς πόρους 2,5 φορές γρηγορότερα από τους ρυθμούς που χρειάζονται τα οικοσυστήματα για να τους αναπληρώσουν. Για να μειωθεί αυτό το οικολογικό χρέος προς τον πλανήτη είναι απαραίτητη η συμβολή όλων, ο καθένας στον τομέα που μπορεί να συνεισφέρει περισσότερο.
Η μείωση του αποτυπώματος δεν ωφελεί μόνο την φύση. Έχει έμμεσες ευεργετικές συνέπειες και στην ίδια τη λειτουργία των οργανισμών που
θα επιλέξουν τη στροφή προς την βιωσιμότητα. Μεταφράζεται σε μείωση λογαριασμών ρεύματος και νερού, βελτιωμένες συνθήκες στο εσωτερικό των κτιρίων, περιορισμό του κόστους αναλωσίμων, αλλά και εκπλήρωση της κοινωνικής τους ευθύνης.
Με την δράση Περιβάλλον (Εξοικονόμηση Πόρων - Ανακύκλωση) του 5ου Πρότυπου Γυμνασίου Χαλκίδας εμείς οι καθηγητές στοχεύουμε:
α. Οι μαθητές να εμπλακούν στην πράξη με τρόπους μείωσης οικολογικού αποτυπώματος του σχολείου τους. Ενδεικτικά μερικες απο τις ενεργειες είναι η α) Επαναχρησιμοποίηση σχολικών εγχειριδίων και χρήση ενός τετραδίου⇒Μείωση κατανάλωσης χαρτιού β) χρήση προσωπικού θερμός για νερό⇒μείωση πλαστικού γ)φρέσκα φρούτα στο κυλικείο⇒μείωση πλαστικού χαρτιού και χαρτιού και αποτυπώματος άνθρακα.
β. Να καλλιεργηθεί η περιβαλλοντική συνείδηση των μαθητών/τριών και να διαμορφωθούν περιβαλλοντικά ενήμεροι μαθητές/τριες- πολίτες, ικανοί να λαμβάνουν αποφάσεις και να συμμετέχουν με δράσεις σε περιβαλλοντικά ζητήματα
γ. Οι μαθητές να έρθουν σε πρώτη επαφή με τις διαδικασίες της ανακύκλωσης ανακύκλωση με βάση το χρώμα. Οι μαθητές εξοικειώνονται με την Διεθνή πρακτική των υποχρεωτικά ξεχωριστών γραμμών ανακύκλωσης ανάλογα με το υλικό, η οποία δυστυχώς στην χώρα μας δεν έχει ενεργοποιηθεί ακόμα (αν και νομικά είναι σε ισχύ )
δ. Οι μαθητές να εμπλακούν στην διαδικασία παραγωγή της τροφής: κατασκευή θερμοκηπίου ώστε να καλλιεργηθούν τα δικά μας λαχανικά- από τον σπόρο στον καρπό.
ε. Η διάχυση της γνώσης και εμπειρίας έξω από το χώρο του σχολείου