Sidebar

Φόρμα σύνδεσης

Να με θυμάσαι
  • Ξεχάσατε το όνομα χρήστη;
  • Ξεχάσατε τον κωδικό σας;
5ο Γυμνάσιο Χαλκίδας 5ο Γυμνάσιο Χαλκίδας
  • Ελληνικά
  • English (United Kingdom)
  • Το σχολείο μας
    • Ανακοινώσεις
    • Διοίκηση
      • Διευθυντής
        • Κατσάνος Ιωάννης
      • Υποδιευθύντριες
        • Ηλιοπούλου Ιωάννα
        • Σιμιτζή Αγγελική
    • Κανονισμός Λειτουργίας
    • Ημερολόγιο Σχολικών Δραστηριοτήτων
    • Ώρες Ενημέρωσης Γονέων
    • Προσβασιμότητα Σχολείου
    • Οι υποδομές μας
    • Υπηρεσιακά θέματα
      • Εγκύκλιοι και αποφάσεις
      • Εσωτερική Αξιολόγηση
      • Σχέδιο Δράσης
    • Σύλλογος γονέων
    • Μαθητικό συμβούλιο
    • Εκπαιδευτικοί
      • Θρησκευτικών
        • Μανώλη Διαλεχτή
      • Φιλολογικών
        • Βασιλείου Αικατερίνη
        • Ηλιοπούλου Ιωάννα
        • Ευαγγελοπούλου Ευρώπη
        • Κατσάνος Ιωάννης
        • Κοροπούλη Ειρήνη
        • Παπακωνσταντίνου Αναστασία
        • Παπακωνσταντίνου Μαρία
        • Παπαπριόνα Ιωάννα
        • Σουγιουλτζή Ελένη-Γεωργία
      • Μαθηματικών
        • Καραδήμου Ασημίνα
        • Μακρή Αναστασία
        • Σιμιτζή Αγγελική
      • Φυσικών επιστημών
        • Βλάχβεη Στέλλα
        • Γκέκος Μιχαήλ
        • Καζανόπουλος Σπυρίδων
        • Λιαμπότη Σοφία
      • Γαλλικών
        • Καράγιωργα Υπαπαντή
        • Μαμασούκα Αναστασία
      • Αγγλικών
        • Αυγέρη Μαρία
        • Μαδαρού Βασιλική
        • Σταμούλη Σοφία
      • Γερμανικών
        • Τσιτίνη Ευδοξία
        • Μάζη Βασιλική
      • Καλλιτεχνικών
        • Μακρυνικόλα Ερασμία
      • Φυσικής αγωγής
        • Σπόντης Αθανάσιος
      • Πολιτικών επιστημών
      • Μουσικής
        • Σεβροπούλου Ευαγγελία
      • Οικονομίας
        • Χριστοδούλου Ειρήνη-Νικολαΐα
      • Τεχνολογίας
        • Καπούλα Ολυμπιάδα
      • Πληροφορικής
        • Κεσκίνη Ελεάνα
        • Λαλάκου Νικολέττα
  • Μαθήματα
    • Πρώτη Γυμνασίου
      • Τμήμα Α1
        • Θρησκευτικά
        • Αρχαία από Μετάφραση
        • Αρχαία Ελληνικά
        • Γλώσσα
        • Λογοτεχνικά Κείμενα
        • Ιστορία
        • Μαθηματικά
        • Φυσική
        • Γεωγραφία
        • Βιολογία
        • Φυσική Αγωγή
        • Μουσική
        • Καλλιτεχνικά
        • Οικιακή Οικονομία
        • Πληροφορική
        • Τεχνολογία
        • Εργαστήριο Δεξιοτήτων
        • Γαλλικά
        • Γερμανικά
        • Αγγλικά
      • Τμήμα Α2
        • Θρησκευτικά
        • Αρχαία από Μετάφραση
        • Αρχαία Ελληνικά
        • Γλώσσα
        • Λογοτεχνικά Κείμενα
        • Ιστορία
        • Μαθηματικά
        • Φυσική
        • Γεωγραφία
        • Βιολογία
        • Φυσική Αγωγή
        • Μουσική
        • Καλλιτεχνικά
        • Οικιακή Οικονομία
        • Πληροφορική
        • Τεχνολογία
        • Εργαστήριο Δεξιοτήτων
        • Γαλλικά
        • Γερμανικά
        • Αγγλικά
      • Τμήμα Α3
        • Θρησκευτικά
        • Αρχαία από Μετάφραση
        • Αρχαία Ελληνικά
        • Γλώσσα
        • Λογοτεχνικά Κείμενα
        • Ιστορία
        • Μαθηματικά
        • Φυσική
        • Γεωγραφία
        • Βιολογία
        • Φυσική Αγωγή
        • Μουσική
        • Καλλιτεχνικά
        • Οικιακή Οικονομία
        • Πληροφορική
        • Τεχνολογία
        • Εργαστήριο Δεξιοτήτων
        • Γαλλικά
        • Γερμανικά
        • Αγγλικά
      • Τμήμα Α4
        • Θρησκευτικά
        • Αρχαία από Μετάφραση
        • Αρχαία Ελληνικά
        • Γλώσσα
        • Λογοτεχνικά Κείμενα
        • Ιστορία
        • Μαθηματικά
        • Φυσική
        • Γεωγραφία
        • Βιολογία
        • Φυσική Αγωγή
        • Μουσική
        • Καλλιτεχνικά
        • Οικιακή Οικονομία
        • Πληροφορική
        • Τεχνολογία
        • Εργαστήριο Δεξιοτήτων
        • Γαλλικά
        • Γερμανικά
        • Αγγλικά
    • Δευτέρα Γυμνασίου
      • Τμήμα Β1
        • Θρησκευτικά
        • Αρχαία από Μετάφραση
        • Αρχαία Ελληνικά
        • Γλώσσα
        • Λογοτεχνικά Κείμενα
        • Ιστορία
        • Μαθηματικά
        • Φυσική
        • Χημεία
        • Γεωγραφία
        • Φυσική Αγωγή
        • Μουσική
        • Καλλιτεχνικά
        • Πληροφορική
        • Τεχνολογία
        • Εργαστήριο Δεξιοτήτων
        • Γαλλικά
        • Γερμανικά
        • Αγγλικά
      • Τμήμα Β2
        • Θρησκευτικά
        • Αρχαία από Μετάφραση
        • Αρχαία Ελληνικά
        • Γλώσσα
        • Λογοτεχνικά Κείμενα
        • Ιστορία
        • Μαθηματικά
        • Φυσική
        • Χημεία
        • Γεωγραφία
        • Φυσική Αγωγή
        • Μουσική
        • Καλλιτεχνικά
        • Πληροφορική
        • Τεχνολογία
        • Εργαστήριο Δεξιοτήτων
        • Γαλλικά
        • Γερμανικά
        • Αγγλικά
      • Τμήμα Β3
        • Θρησκευτικά
        • Αρχαία από Μετάφραση
        • Αρχαία Ελληνικά
        • Γλώσσα
        • Λογοτεχνικά Κείμενα
        • Ιστορία
        • Μαθηματικά
        • Φυσική
        • Χημεία
        • Γεωγραφία
        • Φυσική Αγωγή
        • Μουσική
        • Καλλιτεχνικά
        • Πληροφορική
        • Τεχνολογία
        • Εργαστήριο Δεξιοτήτων
        • Γαλλικά
        • Γερμανικά
        • Αγγλικά
      • Τμήμα Β4
        • Θρησκευτικά
        • Αρχαία από Μετάφραση
        • Αρχαία Ελληνική Γλώσσα
        • Γλώσσα
        • Λογοτεχνικά Κείμενα
        • Ιστορία
        • Μαθηματικά
        • Φυσική
        • Χημεία
        • Γεωγραφία
        • Φυσική Αγωγή
        • Μουσική
        • Καλλιτεχνικά
        • Πληροφορική
        • Τεχνολογία
        • Εργαστήριο Δεξιοτήτων
        • Γαλλικά
        • Γερμανικά
        • Αγγλικά
    • Τρίτη Γυμνασίου
      • Τμήμα Γ1
        • Θρησκευτικά
        • Αρχαία από Μετάφραση
        • Αρχαία Ελληνικά
        • Γλώσσα
        • Λογοτεχνικά Κείμενα
        • Ιστορία
        • Μαθηματικά
        • Φυσική
        • Χημεία
        • Βιολογία
        • Φυσική Αγωγή
        • Μουσική
        • Καλλιτεχνικά
        • Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή
        • Πληροφορική
        • Τεχνολογία
        • Εργαστήριο Δεξιοτήτων
        • Γαλλικά
        • Γερμανικά
        • Αγγλικά
      • Τμήμα Γ2
        • Θρησκευτικά
        • Αρχαία από Μετάφραση
        • Αρχαία Ελληνικά
        • Γλώσσα
        • Λογοτεχνικά Κείμενα
        • Ιστορία
        • Μαθηματικά
        • Φυσική
        • Χημεία
        • Βιολογία
        • Φυσική Αγωγή
        • Μουσική
        • Καλλιτεχνικά
        • Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή
        • Πληροφορική
        • Τεχνολογία
        • Εργαστήριο Δεξιοτήτων
        • Γαλλικά
        • Γερμανικά
        • Αγγλικά
      • Τμήμα Γ3
        • Θρησκευτικά
        • Αρχαία από Μετάφραση
        • Αρχαία Ελληνικά
        • Γλώσσα
        • Λογοτεχνικά Κείμενα
        • Ιστορία
        • Μαθηματικά
        • Φυσική
        • Χημεία
        • Βιολογία
        • Φυσική Αγωγή
        • Μουσική
        • Καλλιτεχνικά
        • Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή
        • Πληροφορική
        • Τεχνολογία
        • Εργαστήριο Δεξιοτήτων
        • Γαλλικά
        • Γερμανικά
        • Αγγλικά
      • Τμήμα Γ4
        • Θρησκευτικά
        • Αρχαία από Μετάφραση
        • Αρχαία Ελληνικά
        • Γλώσσα
        • Λογοτεχνικά Κείμενα
        • Ιστορία
        • Μαθηματικά
        • Φυσική
        • Χημεία
        • Βιολογία
        • Φυσική Αγωγή
        • Μουσική
        • Καλλιτεχνικά
        • Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή
        • Πληροφορική
        • Τεχνολογία
        • Εργαστήριο Δεξιοτήτων
        • Γαλλικά
        • Γερμανικά
        • Αγγλικά
  • Δραστηριότητες
    • Όμιλοι Αριστείας, Δημιουργικότητας & Καινοτομίας - Λέσχες
      • Όμιλος Βιολογίας
      • Όμιλος Προγραμματισμού
    • Δράση Ψηφιακές Δεξιότητες - Ανοικτοί Κώδικες
    • Δράση Συμπερίληψη και Δεξιότητες Ζωής
    • Δράση Σύνδεση με την Τοπική Κοινωνία
    • Δράση για το Περιβάλλον (Εξοικονόμηση Πόρων - Ανακύκλωση)
    • Αλληλεγγύη
    • Αθλητικά
  • Ευρωπαϊκά Προγράμματα
    • Erasmus+
    • Etwinning
  • Στατιστικά
    • Επίδοση
    • Κυκλική Οικονομία
    • Μικροπλαστικά
    • Διατροφή
  • Επικοινωνία

Δράση Ψηφιακές Δεξιότητες - Ανοικτοί Κώδικες

Σε τι συνίσταται το σχέδιο δράσης του σχολείου μας για την ψηφιακή εκπαίδευση;

Empty
  •  Εκτύπωση 
  • Email
Λεπτομέρειες
Διαχείριση
30 Μαρτίου 2022
Τελευταία ενημέρωση : 13 Νοεμβρίου 2022

 

 

Το σχέδιο δράσης του σχολείου μας για την ψηφιακή εκπαίδευση συνίσταται στην ανάπτυξη ψηφιακών δεξιοτήτων, δεξιοτήτων ψηφιακού γραμματισμού και δεξιοτήτων STEAM με έμφαση την χρήση λογισμικού ανοικτού κώδικα για την κατάκτηση αυτών των δεξιοτήτων. Πιο συγκεκριμένα αποτελεί μια δράση που εμπνέεται από το Σχέδιο Δράσης για την ψηφιακή εκπαίδευση της Ε.Ε. (2021 -2027), ένα σχέδιο που αφορά στην αποτελεσματική προσαρμογή των συστημάτων εκπαίδευσης και κατάρτισης των κρατών μελών της Ε.Ε. στην ψηφιακή εποχή, την Στρατηγική Λογισμικού Ανοιχτού κώδικα της Ε.Ε. (2021-2023) και τον Ψηφιακό Μετασχηματισμό της παιδείας σύμφωνα με την Βίβλο Ψηφιακού Μετασχηματισμού της χώρας μας (2020-2025).

Το σχέδιο δράσης για την ψηφιακή εκπαίδευση του σχολείου μας στοχεύει σε μια χωρίς αποκλεισμούς και προσβάσιμη ψηφιακή εκπαίδευση από όλους τους μαθητές/μαθήτριες. Για τον λόγο αυτό, επιδιώκει την εμβάθυνση της συνεργασίας στο επίπεδο της σχολικής κοινότητας όσον αφορά την ψηφιακή εκπαίδευση και υπογραμμίζει τη σημασία της συνεργασίας όλων των εμπλεκομένων στη διαδικασία μάθησης για τη μετάβαση της εκπαίδευσης στην ψηφιακή εποχή. 

Για να επιτευχθούν οι στόχοι αυτοί, το σχέδιο δράσης του σχολείου μας καθορίζει τρεις τομείς προτεραιότητας:

 

  • Προώθηση της ανάπτυξης ενός οικοσυστήματος ψηφιακής εκπαίδευσης υψηλών επιδόσεων

 

Προς τον σκοπό αυτόν απαιτούνται τα εξής:

    • υποδομές, συνδεσιμότητα και ψηφιακός εξοπλισμός σε όλους τους χώρους του σχολείου

    • εκπαιδευτικοί με πείρα και ψηφιακές ικανότητες

    • υψηλής ποιότητας μαθησιακό περιεχόμενο, εύχρηστα εργαλεία και ασφαλείς πλατφόρμες που σέβονται την ιδιωτική ζωή και τα δεοντολογικά πρότυπα στις ηλεκτρονικές επικοινωνίες και παρέχονται με τεχνολογίες ΕΛ/ΛΑΚ

 

  • Ενίσχυση των ψηφιακών δεξιοτήτων και ικανοτήτων για τον ψηφιακό μετασχηματισμό

 

Προς τον σκοπό αυτόν απαιτούνται τα εξής:

    • βασικές ψηφιακές δεξιότητες και ικανότητες από μικρή ηλικία (Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Ψηφιακών Ικανοτήτων DigComp v2.1)

    • ψηφιακός γραμματισμός, συμπεριλαμβανομένης της καταπολέμησης της παραπληροφόρησης.

    • καλή γνώση και κατανόηση των τεχνολογιών που βασίζονται σε δεδομένα, όπως η τεχνητή νοημοσύνη

 

  • Χρήση τεχνολογίών ΕΛ/ΛΑΚ (Ελέυθερο Λογισμικό/Λογισμικό Ανοικτού Κώδικα)

 

Ελεύθερο λογισμικό είναι λογισμικό που μπορεί να χρησιμοποιηθεί, αντιγραφεί, μελετηθεί, τροποποιηθεί και αναδιανεμηθεί χωρίς περιορισμό. Αυτή είναι η κινητήρια δύναμη πίσω από τη δράση ψηφιακής αναβάθμισης του σχολείου μας, που – εκτός των άλλων - στοχεύει στην εδραίωση της χρήσης Ελεύθερου Λογισμικού και ανοιχτών δεδομένων στην λειτουργία του σχολείου.

Ο βασικός της στόχος είναι η διάδοση της γνώσης σχετικά με την ελευθερία του λογισμικού και την επιλογή που ο καθένας από εμάς δικαιούται και πρέπει να έχει, όταν χρησιμοποιεί έναν υπολογιστή, αλλά και τις νέες τεχνολογίες. Τα Ελεύθερα Λογισμικά μπορούν να χρησιμοποιούνται χωρίς περιορισμούς, να μελετώνται από όλους, να τροποποιούνται και να μεταβιβάζονται. Το γεγονός αυτό εντάσσει εκπαιδευτικούς και μαθητές σε μια ευρύτερη κοινότητα, με κύριο μέλημα την ελεύθερη πρόσβαση στη γνώση, η διάχυση κάθε νέας γνώσης και κάθε καλής πρακτικής.

Βήμα βήμα, όλες οι σημαντικές εφαρμογές θα αντικατασταθούν με λύσεις Ελεύθερου Λογισμικού ώσπου το σχολείο να αντικαταστήσει το τρέχον, βασισμένο σε Windows λειτουργικό της σύστημα από ένα άλλο, βασισμένο σε GNU/Linux. Με αυτόν τον τρόπο, το 5ο Πρότυπό Γυμνάσιο Χαλκίδας στοχεύει στην "πλήρη τεχνολογική ανεξαρτησία" .

  1. Βρίσκεστε εδώ:  
  2. Αρχική
  3. Δραστηριότητες
  4. Δράση Ψηφιακές Δεξιότητες - Ανοικτοί Κώδικες
  • Ημερολόγιο Εκδηλώσεων:
τον προηγούμενο μήνα Νοέμβριος 2025 τον επόμενο μήνα
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
  • Ό,τι νέο στον ιστοτόπο μας:
  • Πρακτικό της επιτροπής αξιολόγησης προσφορών για την εκπαιδευτική εκδρομή του Ομίλου Αγγλοφωνίας στο Κάρντιφ της Ουαλίας από 17 έως 21 Μαρτίου 2026
  • Πρακτικό της επιτροπής αξιολόγησης προσφορών για την εκπαιδευτική εκδρομή του Ομίλου Ρητορικής στα Αγγλικά – Debate Club στις Βρυξέλλες του Βελγίου
  • Ώρες και ημέρες διαθεσιμότητας εκπαιδευτικών για ενημέρωση γονέων-κηδεμόνων κατά το Α τετράμηνο του σχολικού έτους 2025-2026
  • Πρακτικό της επιτροπής αξιολόγησης προσφορών για την εκπαιδευτική εκδρομή των Ομίλων Ιστορίας, Βιβλιοφιλίας, Ρομποτικής στο Παρίσι της Γαλλίας.
  • Τελευταίες αποφάσεις:
  • Προεδρικό διάταγμα για το σχολικό έτος
  • Χρήσιμοι σύνδεσμοι:
  • Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων
  • Διοικούσα Επιτροπή Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων
  • Δράσεις - Όμιλοι - Λέσχες
Bootstrap is a front-end framework of Twitter, Inc. Code licensed under MIT License. Font Awesome font licensed under SIL OFL 1.1.